Lehet hogy a rossz problémákat oldjuk meg?

1. Rossz embereket akarunk lenyűgözni

Ebbe a hibába mind beleesünk. Meg akarunk felelni a főnökünknek, az ügyfélnek, az online közösségeknek, az az évi trendeknek, egy szóval vagy 100 felől jövő elvárásnak. Ilyenkor fordul elő, hogy elfelejtjük a legfontosabb réteget akinek tényleg meg kell felelnünk, a végső felhasználókat. Van hogy a megrendelő számára elkészítjük a tökéletes honlapot, azonban a felhasználók 5 másodperc után ott fogja hagyni, mert számára egy katyvasz az egész. A megoldás: fókuszáljunk a felhasználókra. Számukra érthető-e minden? Megtalálnak-e minden szükséges információt? Próbáljuk meg magunkat az ő helyükbe képzelni. MI az ami minket mint fogyasztó megfogna. Ne az egész világot próbáljuk lenyűgözni, hanem az ügyfél életét próbáljuk könnyebbé tenni.

2. Elvetél ötlethez ragaszkodni ahelyett, hogy megoldást keresnénk a problémára

Akár egy web fejlesztésnél, vagy egy designnál, van hogy órákon át küzdünk a feladattal, ami nem csak felesleges energia- , de pénz kidobás is. Pláne amikor rosszul kezdünk neki a probléma megoldásának, és ahelyett hogy tennénk egy lépést hátra és átgondolnánk, hogy biztos jó-e az a mit csinálunk, ragaszkodunk az igazunkhoz, és szenvedünk órákig, amikor sokkal egyszerűbben és hamarabb meg lehetett volna oldani a dolgot. Ezt a helyzetet úgy tudjuk a legjobban elkerülni, ha folyamatosan kérdezünk a fennálló problémáról, ahelyett hogy teljesen elvesznénk egy fajta megoldás kivitelezésében. Minél többet kérdezünk, annál világosabb lesz hogy mi miért kell az ügyfélnek, így nekünk is egyszerűbb lesz a megfelelő megoldást párosítanunk a problémához. Ha mindenki érti az előtte álló feladatot, és az elérendő célokat, akkor sokkal költség- és időhatékonyabb megoldásokkal fognak előállni.

3. Ha nehézség szerinti, és nem fontosság szerinti sorrendben dolgozunk

Biztos vagyok benne, hogy mindenki volt már olyan helyzetben, amikor egy olyan részfeladattal töltött el sok időt, ami nem is volt annyira fontos a projekt sikerességének szempontjából. A nehéz feladatok tovább tarthatnak, azonban a nehézség nem egyenlő a fontossággal. Mielőtt belefognánk a munkába, legyünk teljesen biztosak abban, hogy mi lesz a termék célja. HA ez megvan, csökken az esélye, hogy a kevésbé fontos részfolyamatokkal tököljünk. Ha menet közben kérdésünk merül fel, hát kérdezzünk! HA azon kapjuk magunkat, hogy régóta egy olyan feladattal foglalkozunk ami nem olyan fontos, akkor lépjünk egyet hátra és értékeljük újra a helyzetet. Biztos szükséges ez az elem? Segíteni fog a felhasználóknak? Van valami egyszerűbb megoldás? Ezek a kérdések fognak nekünk időt, pénzt és energiát spórolni.

4. Kevés információ a döntéshozatalhoz

Tapasztalatból mondhatom én is, hogy sokszor azért nem tudunk haladni egy projekttel, mert nem tiszta, hogy mi a megrendelő célja, így nem tudunk bizonyos kérdésekben döntést hozni. Ügyfélkezelő lévén pontosan tudom, hogy az ügyfélnek is nehéz összeszedni minden apró részletet amire nekünk designereknek szükségünk van a sikeres munkavégzéshez. Azonban ezen információk nélkül mi nem tudunk döntést hozni, ami idő- és pénzpocsékoláshoz vezet. Az egyetlen módja ahogy ezt orvosolni tudjuk, ha szóvá tesszük (természetesen baráti hangnemben) az információ hiányt az ügyfeleinknek.

Természetesen egy csapásra nem fog a problémánk megoldódni a cikk et olvasva, de remélem hogy segítségetekre lesz. A lényeg, hogy merjünk kommunikálni, ha elakadtunk, sokkal inkább, minthogy feleslegesen dolgozzunk és égessük a pénzt. Nyitott kommunikációval sokkal hatékonyabbak lehetünk.

Ha bármilyen grafikai területen dolgozol Te is, több mint valószínű, hogy belefutottál abba a hibába, hogy több felesleges órát rászántál a rossz probléma megoldására. Lehet hogy egy olyan anyagon dolgoztál ami később feleslegessé vált. Lehet hogy túl sokat szöszöltél egy feladaton mert az nehéznek bizonyult, de nem volt annyira fontos.

A következőkben felvonultatok néhány problémát, aminek megoldása semmilyen téren nem minket előrébb vinni. Sem a cégünk nem lesz sikeresebb, sem az ügyfeleink elégedettebbek.

Tetszett a cikk? Oszd meg bátran!

AJÁNLATKÉRÉS

Amennyiben kreatív, profi és egyedi tervezőt keresel jó helyen jársz.

Miben tudok neked segíteni? Csomagolástervezés, arculat/logó tervezés és teljeskörű grafikai tervezés.
Keressen bizalommal!

LEGUTÓBBI BLOG BEJEGYZÉSEIM
KÉSZEN ÁLLSZ A KÖZÖS MUNKÁRA?

Amennyiben ötleted, projected lenne számomra, lépj velem kapcsolatba és mondj el többet:

info@vadondesign.hu
+36 20 264 55 37
KÉSZEN ÁLLSZ A KÖZÖS MUNKÁRA?

Amennyiben ötleted, projected lenne számomra, lépj velem kapcsolatba és mondj el többet:

info@vadondesign.hu
+36 20 264 55 37