brand vállalati arculat és logó különbsége copy
Logó, vállalati arculat, márka. Mi a különbség? Miért fontos?
2019. 01. 07.
Kreatív önéletrajzok, avagy az álláskeresés első pontja
2019. 04. 17.
Összes mutatása

A keresőoptimalizálás és a webdesign kapcsolata:

seo es a keresooptimalizalas
A technika fejlődésének köszönhetően ma már a legtöbb vásárlást az interneten való keresések előzik meg. Nem csoda hát, hogy ha kisvállalkozást vezetsz, Te is szeretnél a Google találati listájának első oldalán, előkelő pozícióban lenni legfontosabb kulcsszavaidra!

A keresőoptimalizálás napjaink egyik leghatékonyabb eszköze az online marketingben, a feladat azonban jóval összetettebb annál, mint hogy csak a tartalommarketinggel, vagy épp a linképítéssel foglalkozz. A jó minőségű, keresőoptimalizált weboldal a honlapkészítésnél – mi több, a design tervezésénél kezdődik!

A Marketing Professzorok Kft. online marketing tanácsadó cég segítségével összefoglaltuk azokat a tényezőket, amelyekre a weboldal design tervénél kell ügyelned, ha egy hatékony, SEO központú honlapot szeretnél.


A keresőoptimalizálás rendszere – miből épül fel egy SEO központú honlap?


Ha az előkelő pozíció elérése a cél a Google-ben (mert lássuk be, Magyarországon – és a legtöbb országban - jelenleg a Google egyeduralkodó), egy összetett feladatrendszerrel nézel szembe. Ahhoz, hogy valós sikereket érhess el, egy igen fejlett algoritmust kell meghódítanod – ráadásul úgy, hogy versenytársaidnál is jobbnak kell lenned. Ma már ugyanis a keresőoptimalizálásban nem elég „elég jónak” lenni – hiszen a verseny hatalmas.

A keresőoptimalizálás alapvetően három fő tényezőn múlik: - a technikai SEO-n - az OnSite SEO-n - és az OffSite SEO-n.

Természetesen részletes kifejtésre a terjedelmi korlátok miatt itt nincs lehetőségünk, de pár szóban összefoglaltuk az alábbiakban ezek jelentését.

A technikai SEO jelenti az alapot, a hátteret: egészen a szerver gyorsaságától kezdve a honlapmotor összetettségéig, a forráskódba írható lehetőségekig. Az OnSite SEO jelent mindent, ami a honlapon van: a tartalmi elemek, képek, szövegek és cikkek, illetve a meta adatok megfelelő kitöltése is ide tartozik – míg az OffSite SEO a weboldalon kívüli törekvéseket, például a linképítést foglalja magában.

De mire kell ügyelni a design kiválasztásakor, ha egy SEO központú honlap létrehozása a cél?

Az első és legfontosabb: responsive design mindenek felett!


A mobil platformon végzett keresések igen nagy arányban vannak napjainkban – általánosságban már meghaladják az asztali gépen végzett munkamenetek számát is. Ezt a Google is tudja, ezért egy rendes, mobilra (is) optimalizált honlap kötelező elem – ennek kialakítása pedig a design-nál kezdődik! A korai években elterjedt trend volt, hogy mobilra és asztali gépre gyakorlatilag két külön verziót hoztak létre a weboldal tulajdonosok – azonban ennél jóval szerencsésebb megoldás a responsive design kialakítása, amely a felbontástól függően adaptív módon változik, így kényelmessé téve a böngészést minden platformon. A Google egyértelmű állásfoglalásaként ma már lefokozza azokat a weboldalakat, amelyek nem rendelkeznek ilyen tulajdonsággal.

A gyorsaság és a design kapcsolata


Talán a legnagyobb ellentét a SEO és a design között a gyorsaságban rejlik, bár egy profi fejlesztői gárda rendkívül jó megoldásokat kínálhat ennek kiegyenlítésére. A gyorsaság ugyanis – hasonlóan a responsive design-hoz – létfontosságú kérdés a keresőoptimalizálásban. Az oldal betöltődési sebessége ugyanis ma már nem csak UX szempontból fontos, de – ehhez kapcsolódóan – a Google is rangsorolási tényezőként tartja számon! Óvatosan kell tehát bánni (vagy megfelelően optimalizálni) a nagy felbontású képeket, az animációkat, videókat és minden más, interaktív elemmel.

A szöveg-kód arány a keresőoptimalizálásban


Bár a Google algoritmusa igen fejlett, és ma már köszönhetően a széles körben megadható meta adatoknak számos, nem szöveges tartalomról is küldhetünk információkat a Google botoknak, az azonban még mindig első sorban a karaktereket értelmezi (de azokat kontextusban!). Ilyen módon egy keresőoptimalizálást középpontba állító honlapnál létfontosságú a folyamatosan frissülő, megújuló tartalom – amelynek a design-ban is helyet kell találni. Ez szintén egy éles ellentétet alkot a mai trendekkel: a letisztult, minimalista design, az úgynevezett „flat” oldalak esetében ugyanis gyakran nehézkes a sok szövegnek helyet találni – a főoldalon legalábbis mindenképp.

Flash és JavaScript – amit érdemes elkerülni


A keresők (és így a Google) botjai a Flash és a JavaScript megoldásokat nem, vagy nem megfelelően tudják kezelni – így ezeket érdemes messzi elkerülni a fejlesztés során. A megfelelő HTML és a CSS megoldásokkal a legtöbb elem megoldható, így mindenképp célszerű ezeket előnyben részesíteni (úgy, hogy ügyeljünk a szabványoknak való megfelelésre (HTML 5), és a CSS elemek gyorsaságára is!

A felhasználói élmény és a SEO kapcsolata


A felhasználói élmény szempontjából nagy szerencsénk van, a Google ugyanis ma már első sorban ezt helyezi előtérbe (és erre reflektálva igazítja algoritmusait is). A találati listát csupa olyan weboldallal szeretné ugyanis feltölteni, amely a felhasználók számára is értékes: technikailag is megfelelő, és tartalmilag is kérdéseikre ad választ. Éppen ezért itt nem kell kettős mércét felállítani: a designban épp úgy az a fontos, hogy a weboldal látogatói megtalálják számításaikat, könnyen navigáljanak és élvezzék a böngészést, mint a keresőoptimalizálásban!

További blogbejegyzéseinket itt olvashatod:


 
2019. 04. 17.

Kreatív önéletrajzok, avagy az álláskeresés első pontja

Söpörd el a hétköznapi, unalmas önéletrajz sablonokat, és lépj elő a szürkeségből.
2019. 04. 04.
seo es a keresooptimalizalas

A keresőoptimalizálás és a webdesign kapcsolata:

ezekre ügyelj a design kiválasztásánál, ha SEO központú honlapot szeretnél!

ezekre ügyelj a design kiválasztásánál, ha SEO központú honlapot szeretnél!