3 fő tipográfiai trend 2016-ra

 

A design trendek. Nem tudjuk őket elekrülni még ha akarjuk sem. Lépten nyomon felbukkanak és arra ösztönöznek hogy folyamatosan megújuljunk, merjünk kockázatokat vállalni.

 

Ebben az írásunkban a tipográfiát fogjuk górcső alá venni. Boncolgatni fogjuk egy kicsit hogy miért is utáljuk imádni őket. Annak ellenére, hogy a csapból is ez a három fajta stílus folyik (retro, watercolor és all caps) a designerek hiába akarják, nem képesek nem szeretni őket.

Minden további nélkül jöjjön, hogy miért is van ez így:

1. Retro Grunge Tipográfia:

 

A retró és vintage stílus épp a fénykorát éli. Ha körülnézünk, szinte minden oldalról visszaköszön a grungy, de kidolgozott típus. Ez a stílus egy elég konkrét és jól behatárolható érzést tükröz, ami nem más mint a hipsterek világa.

Nem sok kell hozzá hogy elérjünk arra pontra ezzel a típussal kapcsolatban, hogy a hátunk közepére se kívánjuk. A legtöbb verziója nem az éppen könnyen használható kategóriába tartozik. Nem része semmi alap web design-nak, nem található meg sem a Google betűtípusok közt, sem a Typekit-ben. És ha valamilyen csoda folytán ittt még nem lenne elegünk a dologból, a legtöbb esetben a kivitelezéskor ütközünk a legtöbb akadályba, csak hogy egy példát mondjunk: nem elég nagy a felbontása.

De nincs mit tenni, ha egyszer elképesztően laza és menő.

Viszont ne szaladjon el velünk a ló! A vintage és retro betűtípust csak mértékkel használjuk. Válasszunk ki egy-két szót, vagy esetleg egy logót, és ezeken kívül sehol máshol ne hasznájuk ezt típust, így fog a legjobban érvényesülni, és az esztétikát sem dönti romokba.

A legnépszerűbb fajtái:

Brandon Printed

 

Wanderlust

 

Monthoers

 

 

 

2. Watercolor Tipográfia

 

Csak ismételni tudom magam, de a watercolor stílus is minden sarkon ott figyel. A hátterektől kezdve, az illusztrációkon át egészen a tipográfiáig ez a kicsit finomabb stílus egyesíti a művészi irányzatot a személyre szabott esztétikus design-nal. A watercolor stílus azért annyira megnyerő, mert úgy tűnik mintha sajátkezűleg készítettük volna, ettől lesz különleges.

De természetesen ez a betűtípus fajta is tartogat kihívásokat. Elsősorban azért mert sok színvariácót tartalmaz. A másik bökkenő hogy a legtöbb felhasználó nagyon nőiesnek tartja ezt a fajta stílusirányzatot. Ez a két fenntratás megnehezíti a dolgunkat, hogy egy egységes koncepciót alkossunk az egész felületünkre ezzel a design-nal.

Természetesen mint minden kihívásnak ennek is megvan az eredménye. Azok a bátrak akik neki mernek futni, nem fogják megbánni az eredményeket látva. A watercolor stílust használva ki kell mozdulnunk a komfort zónánkból, fejlesztenünk kell a képességeinket. Előre jól át kell gondolnunk a projektet, hogy milyen feliratokat akarunk használni.  Csakúgy mint a retro stílusnál, ebben az esetben is egy kizárólagos célra használjuk csak a design-unkban a betűtípust. Leginkább meghívókon és DIY kártyákon láthatjuk viszon ezt a fajta stílust.

Bár a leginkább kedvelt watercolor stílusok brush script segítségével lettek kreálva, nem kell ehhez ragaszkodni. Amire egyedül szükségünk van hogy elérjük azt a hatást hogy a színek kitűnjenek kellőképpen, amit külnféle vastagságú vonásokkal is kivetelezhetünk. Ha így nem érnénk el a kívánt eredményt kipróbálhatjuk a koncepció inverz változatát is. Azaz a háttér legyen watercolor stílusú és fehér betűket használjunk rá.

 

 

 

Kedvelt fajtái:

Minty

 

Zubuqlione

 

Haze

 

 

3. All Caps Tipográfia

 

A csupa nagybetűs szövegek mindenki fejében a kiabálással párosul. A netes kommunikáció során leginkább veszekedés során szoktunk egymásnak full nagybetűvel írni. Úgyhogy ha valamit igazán ki akarunk hangsúlyozni, hogy kb ordítson a designról az üzenetünk akkor ez a stílus a mi emberünk.

Persze mint minden más ez sem tetszhet mindenkinek, vannak designer-ek, akik zsigerből elutasítják ezt a stílust és nem is győzhetjük meg őket semmivel, hogy adjanak a dolognak egy esélyt. Csakúgy mint az előző két stílus esetében, ezt sem szabad ész nélkül használni. Ügyeljünk rá, hogy a betűtípus segítse az üzenet jelentőségét, ne pedig elvonja róla a figyelmet.

Cserébe viszont kis erőfeszítéssel is nagy hatása lehet a dolognak. All caps stílusban is lehet kísérletezni a betűk vastagságával vagy elhelyezkedésével.

Okosan helyezzük el az all caps-es szövegrészt! Ha egy szép rendezett normális betűtípussal megszerkesztett folyószövegben egyszercsak felbukkan egy teljes nagybetűs szövegrész, az esztétikátlan és zavaró. Azonban ha az oldal közepén, vagy egy képen szépen elrendezve van feltüntve, irányítja a figyelmünket és kihangsúlyozza a fő üzenetünket.

Figyeljünk oda, hogy a végeredmény könnyen olvasható legyen, ennek érdekében hagyjunk bőven teret a betűk körül. Előfordulhat hogy a megszokottnál nagyobb helyeket hagyunk ki az olvashatóság érdekében.

Egy figyelmefelkeltő nagy képpel párosítva az all caps stílust, végeredmyénként egy erős, domináns vizuális élményt kapunk.

 

 

 

Néhány példa erre a stílusra is:

Oswald

 

Sweet Sucker Punch

 

Prestiggio

 

 

Tetszett a cikk? Oszd meg bátran!

AJÁNLATKÉRÉS

Amennyiben kreatív, profi és egyedi tervezőt keresel jó helyen jársz.

Miben tudok neked segíteni? Csomagolástervezés, arculat/logó tervezés és teljeskörű grafikai tervezés.
Keressen bizalommal!

LEGUTÓBBI BLOG BEJEGYZÉSEIM
KÉSZEN ÁLLSZ A KÖZÖS MUNKÁRA?

Amennyiben ötleted, projected lenne számomra, lépj velem kapcsolatba és mondj el többet:

info@vadondesign.hu
+36 20 264 55 37
KÉSZEN ÁLLSZ A KÖZÖS MUNKÁRA?

Amennyiben ötleted, projected lenne számomra, lépj velem kapcsolatba és mondj el többet:

info@vadondesign.hu
+36 20 264 55 37